Het wordt steeds gewoner om bewegend beeld te bekijken via Internet (emerce: 30% kijkt regelmatig TV via internet).
Dit zal ook effect hebben op het gebruik van filmmateriaal in websites. Zo schrikt men op de site van de bill gates foundation niet terug om langere filmpjes (tot 10 min.) te gebruiken.
De kwaliteit is van dat soort langere filmpjes is natuurlijk wel essentieel:
Hier een voorbeeld van onze klant APG (klik op corp film onderin hun home) waar de kwaliteit o.a. zit in de zorgvuldige styling.
Dat kwaliteit bij het britse The Edge Picture Company belangrijk is, leid geen twijfel gezien hun indrukwekkende lijst van awards. Dat weten ze zelf ook gezien hun slogan "the worlds leading corporate production company. Wat bijzonder interessant is aan hun werk, is dat zij gefocussed zijn op creeren van impact met een relatief korte film.
Kort voor corporate film begrippen, te lang voor internet begrippen?
Volgens mij zeker niet! Ik heb gisteravond geboeid gekeken naar verschillende producties (network rail: hit or miss, 1001 discoveries, qatar sciencepark, vodafone; connected living)
NB note that the player does not indicate the length of the movie...